Czy wyobrażasz sobie dziś życie bez kupowania w internecie? My też nie! Szczególnie popularne stały się one w dobie pandemii. Gdy zamknęliśmy się w domach, a ulice opustoszały, nie mieliśmy innego wyjścia, jak robienie zakupów online. Jakie możliwości nam one dają? Oto kilka faktów!
Przeczytaj też: http://www.przejrzystapolska.pl/zakupy-online-jakie-mozliwosci-daje-nam-internet/
Różnice między zakupami w sieci a zakupami stacjonarnymi
Różnic między kupowaniem tradycyjnym, w sklepach, a zamawianiem zakupów przez internet jest sporo. Z pewnością tradycjonaliści będą nas przekonywać tym, że na korzyść zakupów stacjonarnych przemawia możliwość sprawdzenia każdego produktu, wzięcia go do ręki, obejrzenia z każdej strony, czy też przymierzenia jak w przypadku ciuchów czy butów. A zamawiając ubrania online tak naprawdę nigdy nie wiemy, czy dany produkt nas faktycznie w pełni usatysfakcjonuje, czy buty będą na nas pasować, a ciuchy przypadną nam do gustu. Chyba, że wcześniej sprawdzimy je w sklepie stacjonarnym. Gdy kupujemy przez internet, bardzo często zwracamy też zamówione produkty, bo okazuje się, że zupełnie nam nie pasują.
Mimo to kochamy zakupy w sieci. Są one dla nas wygodne. Są również w pełni bezpieczne. Każdy sprzedawca, który prowadzi sklep online, wie, że musi swoim klientom zapewnić maksimum bezpieczeństwa, jeśli chodzi o proces płatności. W przeciwnym razie szybko zbankrutuje. Tymczasem dziś coraz więcej osób robi zakupy nawet przez telefon komórkowy. Aplikacje mobilne sklepów e-commerce wyrastają więc jak grzyby po deszczu. Marketingowcy twierdzą, że dziś 40 procent Polaków sięga po internetowe zakupy kilka razy w miesiącu, a co czwarty Polak robi to kilka razy w tygodniu.
Zakupy online to też często możliwość upolowania niższych cen, nic więc dziwnego, że taka opcja jest dla wielu z nas bardzo atrakcyjna. Promocje w internecie kuszą jeszcze bardziej niż te w sklepach stacjonarnych, a decyzję o zakupie możemy podjąć i zrealizować nawet o północy. A korzystając z opinii innych osób na temat danego produktu, jeszcze przed zakupem wiemy, czy jest on wart swojej ceny czy też niekoniecznie. Dzięki temu bardziej świadomie podejmujemy swoje decyzje zakupowe.
Bez reklamy ani rusz
Konkurencja między sklepami e-commerce jest ogromna. Aby trafić do klienta i zyskać jego zaufanie, wydają one naprawdę duże pieniądze na reklamę internetową. To ona pomaga ich stronom www wysoko pozycjonować się w wyszukiwarkach. Rozwijanie biznesu w sieci jest czasochłonnym projektem. Jednak jeśli jest on prawidłowo prowadzony, daje stu procentowe szanse powodzenia. Nic więc dziwnego, że nawet wielkie sklepy sieciowe zamykają swoje stoiska w galeriach handlowych i przenoszą swój biznes do sieci. Z pewnością zakupy online są mają tendencję wzrostową. I taka pewnie będzie nasza przyszłość. Choć dziś jeszcze trudno nam sobie to wyobrazić, możliwe jest, że w przyszłości będziemy tylko i wyłącznie kupować w internecie.
Zobacz też: http://www.tolkfolk.pl/jak-wypromowac-sklep-internetowy/